Friday, January 25, 2008

Airbus A300/310


Tehnilised andmed

Versioon A300B4 A300 – 600 A310 – 200

Pikkus(m) 53,62 54,08 46,66
Tiivaulatus(m) 44,84 44,84 43,90
Kõrgus(m) 16,5 16,53 15,81
Tühikaal(kg) 84950 87728
Max. Stardikaal(kg) 157000 165000 132000
Max. Kiirus(km/h) 937 891
Reisikiirus(km/h) 847 833
Lennulagi(m) 10670 10700
Max. Lennukaugus(km) 5930 8560 5440
Tõusu kiirus(m/s)
Reisijate arv 220-345 251-344 210-245



60ndate aastate lõpus otsustasid Euroopa lennukiehitajad asuda ühiste jõududega vastu USA täielikule valitsemisele reisilennukite tootmises. Prantsusmaa, Saksamaa ja Suurbritannia valitsuste tasemel loodi 1970.a. rahvusvaheline kom-panii Airbus Industrie. Esimeseks lennukiks, mida Airbus tootma hakkas, oli keskmise lennukaugusega 300- kohaline reisilennuk A300. Nii suurt kahemoo- torilist reisilennukit polnud seni veel ehitatud.
A300 lendas esimest korda 28. oktoobril 1972. aastal. Katselennukid omasid tähistust A300B1, lennukompaniidele hakkas Airbus tarnima lennukit A300B2.
Air France alustas A300-ga reise liinil Pariis - London 23. mail 1974.Versiooni
B2 ostis Air France 16 lennukit, Lufthansa 7, teised vähem.
Versiooni A300B4 võimsamad mootorid ja 3600 liitri võrra suuremad kütuse-
Paagid(mahutavusega 56600 l ) lubasid lennukaugust suurendada poolteist tuhat kilomeetrit. Euroopa lennukompaniidele lisandus 1977. aastal tellimus tollal astronaut Frank Bormani juhitava, praegu aga tegevuse lõpetanud Eastern Air-
Linesilt. Läbimurdega USA turule algas Airbusi esialgu aeglane, seejärel juba
Märgatav tõus üheks tähtsamaks reisilennukite tootjaks. Nüüdseks on Airbus saavutanud püstitatud eesmärgi toota vähemalt kolmandik maaila suurtest reisilennukitest.
Kavandatud A300 uutest versioonidest oli perspektiivikam baaslennukist väiksem, 245- kohaline A300B10. Airbusi toodangu tähistuste korrigeerimise tulemusena sai lennuk endale uue nime A310. Esimesed tellimused tulid Lufthansalt kümnele lennukile ja Swissairilt kuuele.
A310 uuendused leidsid kasutust A300 seni viimastes versioonides A300-600 ja
-600R.1990. aastal said nii A300 kui A310 õiguse lennata marsruutidel, kus lähim lenuväli on kuni 180 minutilise lennu kaugusel. Seega võib Airbusi lennukeid kasutada nüüd ka nendel liinidel, kus enne võisid lennata vaid kolme- ja neljamootorilised lennukid.
A310 tellimusi oli 1990. aasta lõpuks 250, ehitatud oli 176 lennukit. Kõige rohkem oli lennukit A310 Lufthansal (17) ja Pan Americanil (21), kuid viimane müüs need 1991. aastal Delta Airlinesile. A300 tellimusi oli samaks ajaks 405, ehitatud 331. Suurim kasutaja on American Airlines 25 A300-600-ga.

No comments:

Post a Comment