Wednesday, February 6, 2008

Boeing 727


Boeing 727




Tehnilised andmed

Versioon 727-100 727-200

Pikkus(m) 40,59 46,69
Tiivaulatus(m) 32,92 32,92
Kõrgus(m) 10,96 10,96
Tühikaal(kg) 40370 45086
Max. Stardikaal(kg) 76655 83820
Max kiirus(km/h) 977 964
Reisikiirus(km/h) 917 917
Lennulagi(m) 11125 10210
Max. Lennukaugus(km) 3260 4000
Tõusu kiirus(m/s) 13,2
Reisijate arv 131 163-189



Pikka aega oli Boeing 727 kõige levinum reaktiivreisilennuk maailmas, aastatel 1963-1984 toodeti neid lennukeid 1832. Alles juunis 1987 pidi 727 loovutama enimtoodetud reaktiivreisilennuki tiitli Boeingu järgmisele mudelile 737-le, sest Rentoni lennukitehases valmis 1833. Boeing 737.
727 esimene lend toimus 9.veebruaril 1963. Esimesed tellimused,mõlemad 40-le
lennukile, laekusid lennukompaniidelt Eastern Air Lines ja United Air lines. 1964. aasta jaanuarist alustasid mõlemad nimetatud lennukompaniid lennuki kasutamist, Eastern liinil Miami-Washington-Philadelphia ning United liinil Denver-San Fransisco. Unitedi uurimuse tulemusena selgus, et 727 on Caravelle´ist ökonoomsem juba üle 127 km pikkuse lennkorral.Boeing oli jällegi teinud õige lennuki õigeks ajaks.
Esimene 727 versioon sai endale tähistuse 727-100, kui sele lõpus on veel „C“, on tegemist kaubaveoks kohandatud lennukiga, kui aga „QC“ (Quick Change), siis lennukit saab kergevaevaga kohandada vastavalt vajadusele kas reisijate või kauba veoks. Lennuki seitse meetrit pikem variant 727-200 võtab peale kuni 189 reisijat. Lennukompaniid eelistasid põhiliselt uuemat varianti ning tellimusi tuli nii arvukalt, et 1977. aastal tõusis toodangutempo üheteistkümnele lennukile kuus.
Kuna 727 ei vasta praegu esitatavatele müranõuetele, samas on neid lennukeid kasutusel suurel hulgal, siis on olemas mitu projekti 727 mürataseme vähendamiseks. Tuntuim neist on kompanii Valsan pakutav mootorite asendusprogramm, millele oli tellimusi 1990. a. lõpus 67. Teine, kuid kallim lahendus on uue lennuki ostmine. Boeing pakub 727 asendajana lennukit Boeing 757.

No comments: